BA-NA-NA ;
ABOUT ENTRY ASK FM TWITTER INSTAGRAM
SPM.
Wednesday, February 25, 2015 • 11:10 AM • 0 comments
Assalamualaikum & hai reader(s). Topic ni soo wei & tasya yang suggest. kebetulan tajuk sama. Ha ni mesti pasal nak dapat result next week lulz.

Bismillah!
 before Spm
Lebih kurang sebulan juga aku start study since sebelum ni selalu study last minute & tak sempat habiskan semua chapter lagi lagi bio. look. siapa je sempat habis kan? korang la. aku tak. lagi lagi chapter 1 form 5 yang pasal transport tu. Aku benci betul bab tu lagi lagi lymph node pe bagai la aku malas nak ingat.

Tapi mind set aku satu je.

 Untitled

Kiranya aku ni macam janji habis & faham. Boleh mesti boleh. orang lain boleh walaupun aku tahu aku tak boleh. Biasalah. Student. Aku suka je bio tapi sebab aku tak tahu cara nak ingt plus nak jawab so benda tu buat aku susah sangat. Innalillah.

But Alhamdulillah. aku berjaya habiskan *v* same goes to all the subjects. OK. sambung. Before spm, aku selalu jugak stayback dengan aliya & syahirah sebab nak blaja chemistry plus get ready for spm. Night class dgn cik nabihah (pakar physics) , kelas tambahan dgn miss teh (book author). Saje nak berlagak HAHAHAHAHAHAHA maaf gurau xD Prepare habis la tu kononnya. naik tepu otak sebab 10 subj sumbat semua dalam otak. Ingat nak habiskan buku latihan yang ada but tak sentuh pun. So siapa nak, boleh la dm saya kat twitter ye. (@ainilruffehe).

Aku tanda calendar spm punya tarikh, subj pe semua. Semangat je lebih. belajar nya hm tah la. belajar je. dah buat habis baik tapi.............

---iklan---
//study tips//


masa spm
*minum air*

Datang sekolah. Jumpa kawan. Gelabah. Berpeluh. Nervous sambil makan roti dengan air susu dutch lady chocolate. Buku di tangan. Tengok cikgu. Dalam hati, "Macam mana lah kalau aku tak boleh jawab. kalau cikgu tak restu. macam mana. mesti dorg sedih"

ha lebih kurang gitu masa pagi paper bm. I screwed up my peribahasa & dapat semua salah which is 6 markah. Peribahasa simple aku tahu la. ni apa perahu sampan tak pernah la dengar pulak.
Teman sejati aku, syahirah & aliya. baca buku. selak & selak tanpa henti. yang aku ni dok perati orang hahahahahahahahaha ibu tahu ni mati aku x'D

Ok sambung.
Ada 10 subj & mostly susah.

Accounts

Entah la. susah. susah sangat. paper 1 okay. tapi paper 2...tah la. format lain. lain gila T__T
Past year punya soalan senang je. Even cikgu pun suggest jawab soalan past year tapi at the end, lain gila. orang dapat rugi, aku dpat untung. entah la. realisasi tak keluar. PANAS HATI TAHU PANAS T_T feveret aku dia tak keluar. yang keluar, tah pape tajuk tah. tapi. aku redha. mungkin soalan pertama je.

sekali..

SEMUA SUSAH T____T

😒

Sejarah

Semua kbat. semua weh semua. dari soalan pertama sampai akhir kbat. HAHA sengaja je kpm ni aip.
Macam tak boleh tunggu spm 2015 je yg dia x sabar2 nak buat kbat spm 2014. part susah je time batch 97. kami redha. moga Allah bantu.

Lumrah weh manusia. kita buat macam biasa dengan tenang yang berpeluh plus suara kanak kanak riang bermain , tiba tiba. "calon, anda masa lagi 10 minit. sila semak nama, angka giliran & susun kertas dengan betul"

kertas 3 sejarah yang kertas tambahan tu ko nak susun nak baca balik page mana, nak check isi hahahaha mencabar betul alahai. nombor soalan la, kena garis tu & ini. seronok juga kelam kabut. first & last time kot xD

Kalau yang dah siap takpa lah. boleh susun prlahan2. yang tak siap mcm aku ni? yang lg 120 patah perkataan (kengkonon) nak menulis ni. tak tercirit ke nak susun pe semua. nak tulis nama. sebaik nama pendek. kalau nama nur siti nurul bunga cempaka indah melur mawar binti ali plus dengan dakwat habis. ha macam mana?

main problem kat sini are

Google+

This shit always happen to me\

Dia macam tetibe kau rasa jawapan kau salah lepas tu kau tukar yang kengkonon jawapan tu betul last last jawapan kau yang pertama yang betul. Hoi. menyakitkan hati.

Tapi serious la aku cakap, antara trial dgn spm, spm lagi susah. trial susah sikit drpd exam biasa tapi spm susah lagi drpd semua exam. mcm ayah yang ada misai lentik segala exam la gitu. Kalau yang ada aku rasa okay sikit pun is modern math. Alhamdulillah. at least ada yang okay.

Just Stick with It! #fitspiration #motivation

Setiap pagi before spm, ada bacaan doa. ustazah yang baca kan. plus banyak cikgu yang ajar subj on that day turun padang tolong student study. Alhamdulillah Allah kurniakan cikgu yang mcm ni. ehe

so, since my tchrs nak semua budak 5m straight As, we tried our best. yang paling best. even ustzah salbiah ckp "kalau xdpt A+, ustzah tk halal kan ilmu" scary hahahahahahahahahahahahah mungkin dia gurau. harap dia gurau. Gurau punya lah!

Biology macam biasa lah. aku tawakkal habis. sehabis habisnya. dah la salah experiment paper 3. orang buat cellophane tape, aku buat BOD. yelah pasal pencemaran kan. harap pemeriksa terima jawapan. Risau weh. tak terfikir langsung pasal cellophane tape tu.

Harap  semuanya baik. amin in shaa Allah.


{ Theflawlessonebaby.tumblr.com } ❤  -  tir3d

Lepas spm. which is now?

Habis spm, balik je terus kemas bilik study & jadi mcm ni

"eh ada kat sini. kenapa aku x baca benda ni. dh la keluar exam!"

hahahahhaha benci weh feeling mcm tu. sabar je lah. ada dalam sebulan aku jadi penganggur tercomel kat dunia ni. lepas tu kerja dgn along & last isnin haritu dah stop kerja sebab malas. next week result.So aku perlukan rehat before menangis pasal result. harap menangis gembira lah.

lepas amek result, aku pi ikea dgn sissy. So kalau nmpk budak comel tgh mkn meatball, tegur la. kalau tak comel, bukan aku lah tu xD

Somehow, aku risau. Risau sangat. so does my friends. yg paling penting, xia sin punya ayat plg aku suka. suka gila alahai. dia ckp

"we must success together like what we did got pmr okay? "
"time pmr also you say you tak yakin. end up you get straight As also. I believe in you. you can do it. go go ainil. see you next week"


aihh. tu baru eng. tak masuk lagi aliya, syhrh & soo wei. in shaa Allah, kita semua dapat straight As cuz

Papers, caffeine & all-nighters | via Tumblr


even if we didn't get,



-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

I would like to wish
-Tasya
-Illya
-Afrishah
- Faiqah
-Ili
-Ain
-Kak pah
-Saidatul
-Afi
-Aliya
-Soowei
-Syahirah
-syakira
-Xia sin
-wen xia
-amy
-sajetha
- puden
-nabil
-mirul
-afif
-adli afiq
-ameerah
-adilla
-mimi
-farah nadya
-alisya
- 5m students
-athirah ali & hashim
-amal
-mama
-wawa
-syazreen
-adriana
-alisha
-izzati
-thama
-umi
-nuh
-syafiq


& all spm candidates dekat malaysia ni, maaf tak sebut nama sebab in a rush heeheheh all the best guys. in shaa Allah. Allah akan bantu. Banyak mana effort kita, mcm tu la result kita. kalau work hard tp result tk ok, jangan risau. Allah plans His best for you. for us. percaya dekat Allah. ada je yang result bagus tapi xboleh berjaya soon. ingat. jangan kecewa. & im so worry rn. entah la. moga Allah tolong kita & dapat buat parents kita proud with us in shaa Allah. All the best!

salam sayang,
ainil.

p/s : congrats sbb brjaya baca smpai habis. nak aisekerim! :D

Melting Canvas Print by Ilovedoodle


Labels: , , , , , , , , , , , , ,



PASTFUTURE
YELLO! :)
Assalamualaikum ! :D Hello , Hi :D